Program 2019

6. travanj - 16. travanj

Hari Zlodre

dirigent
Hari Zlodre rođen je u Splitu 1967, gdje je završio srednju glazbenu školu na odsjeku za glasovir, a prve poduke iz dirigiranja uzima kod prof. Lea Anića. Studij dirigiranja završio je 1993. godine u klasi prof. Igora Gjadrova na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Za rad i uspjehe tijekom studija iste je godine dobio Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu. U HNK Split djeluje od 1992. u početku kao zborovođa i asistent dirigenta, da bi u sezoni 1993/94. i premijerno ravnao izvedbama Teute, Rigoletta, ĐavolA u selu, te operom Traviata u produkciji HNK Split diplomirao dirigiranje. U narednim sezonama Zlodre dirigira brojnim koncertima i operinim naslovima, a uz dirigentske obveze vodi Zbor HNK Split te predaje "studij opernih uloga" na splitskom područnom odjeljenju Muzičke akademije iz Zagreba. Od 2000-06. Hari Zlodre ravnatelj je Opere HNK Split, a od 2000. do 2006. godine i Ravantelj glazbenog programa Splitskog ljeta. To i kasnije razdoblje karakterizirano je ujedno i novim dirigentskim uspjesima među koje svakako treba uvrstiti ravnanje musicalima My Fair Lady, Joseph and the Amazing Tehnicolor Dreamcoat, operetama Mala Floramye, Splitski akvarel, klasičnim opernim naslovima poput Norme, Aide, Tosce, Luise Miller, Werthera, Travitate... kao i brojnim komornim i simfonijskim koncertnim naslovima. Godine 2006. ravnao je premijerom Labuđeg jezera Čajkovskog, a slijedeće godine i Hačaturijanova baleta Cipollino, tako da se Pulcinellom, Bajaderom, Giselle, Labuđim jezerom, Trnoružicom, Grkom Zorbom i mnogim drugima nastavlja Zlodrina briga da ni baletni naslovi u njegovoj dirigentskoj karijeri ne budu zapostavljeni. Uz to, Zlodre je uspješan i u pedagoškom području, brinući kao docent Odjela za glazbenu umjetnost na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu i o novim glazbenim naraštajima. U više od dvadeset godina javnog i profesionalnog djelovanja Zlodre je nastupio u gotovo devet stotina opernih, baletnih i koncertnih izvedaba. Nakon što je za dirigiranie Teodorakisovim Girkom Zorbom osvojio glazbenu Juditu 57. splitskog ljeta, Zlodre je Minkusovim Don Quijoteom upisao još jedan premijerni baletni naslov u svoj dirigentski opus, a u Baletu Verdi, realiziranom na 59. Splitskom ljetu, koreografu Dinku Bogdaniću pridružio se ne samo kao dirigent nego i sudjelujući u glazbenom koncipiranju projekta. Nakon toga, svoje suradnje na baletnim projektima Zlodre nastavlja i premijernim ravnanjem Orašara P. I. Čajkovskoga (2013), potom Ravelova Bolera i Bizetove Carmen (2014) te Đavla u selu Frana Lhotke (2015), Vragolaste djevojke Hérolda i Hertela (2016), Boumonvilleova baleta La Sylphide (2017) te Adamova Gusara (2018). Prošle je godine Hari Zlodre za svoj dirigentski i umjetnički doprinos i angažman u HNK Split dobio biennalnu Nagradu "Ivo Tijardović".
Hari Zlodre
Hari Zlodre